Just another WordPress.com site

Αρχοντούλα Αλεξανδροπούλου: ψυχές καιόμενες

 

 

 

 

 

Κ   Ε   Ρ   Ι   Α  

 

 

Κεριά
Κέρινα ομοιώματα του ήλιου
φλόγες τρεμάμενες
ασθμαίνουσες μπροστά
στο αναπόφευκτο της πλήρους καύσης

Μυστήριο
η χαρούμενη λάμψη στα μάτια μας
η χαρά στη θέα τους

Σώματα που καίουν τις σάρκες τους
Μάρτυρες του μυστηρίου
στα καντηλέρια των ναών
Οι εκκλησίες καθημερινά αποτεφρωτήρια κεριών

Ψυχές καιόμενες που σπεύδουν άνωθεν
τυλιγμένες στον ιερό καπνό
του θυσιαστηρίου τους.

Η Ρώμη μπροστά στα μάτια μας
στις φλόγες να καίγεται συθέμελα
τυλιγμένη στις ψαλμωδίες του Ρωμανού,
ενθύμημα του Νερώνειου έπους που ποτέ δε γράφτηκε.

Δεκάδες χιλιάδες κλώνοι τού Πέτρου
φλέγονται πάνω στους σταυρούς τους
Η χώρα μου μια απέραντη Ρώμη
που καίγεται στις κατακόμβες της
κάθε Κυριακή.

Οι ιερείς, πανίσχυροι στην ταπεινότητά τους,
να καθοδηγούν άνωθεν
τις φλεγόμενες ψυχές των κεριών.
Μια ψυχή και ένα μαρτύριο
σε κάθε καύση
Μια θυσία

Η ματιά σου πάνω τους, Μιχαήλ,
το γέλιο σου…

Είναι, εν τέλει, άγγελέ μου, σωστό
να σε επιπλήττω που τα σβήνεις;
Μήπως με κάθε φύσημά σου,
μήπως δεν είναι αλήθεια;

Σωτήρα εσύ, Μιχαήλ,
των κέρινων ψυχών,
με κάθε σου φύσημα
τί αγαλλίαση,
λυτρώνεις τις ψυχές απ’ το μαρτύριο

Μήπως εγώ, Κύριε, εν τέλει, δε θυσιάζω
φλέγοντας κάθε μέρα ό,τι ο Μιχαήλ λυτρώνει;

Μήπως εγώ, Κύριε, εν τέλει,
Νέρωνας αυτοτιμωρούμενος,
ζητώ νυχθημερόν την τιμωρία σου
καίγοντας συθέμελα τη Ρώμη;

 

 

. . . . . . . . . . . .

 

 

 

D  R  U  N  K  E  N    B  U  T  T  E  R  F  L  Y

 

 

Would they have burned me as a witch
if I told you carelessly
moments before draining the wine glass
body screaming at highest pitch,

«Come, be my fairy-queen’s obedient ass
donkeying away mercilessly
my every wish-abiding thought,
bonding, despite our different class?»

Indulge me, in your web I’m caught,
flying about you lustily,
I know I’ll die in your embrace
moments before they cast my lot.

 

 

Α ρ χ ο ν τ ο ύ λ α   Α λ ε ξ α ν δ ρ ο π ο ύ λ ο υ

[Καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας στη ΔΕ – Μεταφράστρια, Πτυχιούχος ΤΑΓΦ Αθηνών. Μεταπτυχιακό (ΜΑ) στη «Μετάφραση-Μεταφρασεολογία». Εκδόσεις: Ποίηση, Θέατρο, Δοκίμια, Άρθρα, Μεταφράσεις. Παράλληλες   Δραστηριότητες: Εικαστικά, Θέατρο.]

 

 

 

5 responses

  1. Βασιλίδης

    Δεν είμαι είδικός (ευτυχώς!). Αν ήμουν όμως θα έδινα στο πρώτο ποίημα της Α. Α. ……….. ΑΑΑ (για να αξιοποίησουμε και λιγο το ιδίωμα των κακών μας των καιρών, τρομάρα μας). Και το δεύτερο μοιάζει εξαιρετκά αλλά τα αγγλικά μου δεν αρκούν για να πω περισσότερα.

    Γειά σας!

    Αυγούστου 25, 2011 στο 1:33 μμ

  2. Βασιλίδης

    εξαιρετκά=εξαιρετικό!

    Αυγούστου 25, 2011 στο 1:38 μμ

  3. H Aρχοντούλα Αλεξανδροπούλου έχει δημοσιεύσει μερικά –λίγα για να είμαι ακριβής– από τα πιο αξιομνημόνευτα, συγκλονιστικά ποιήματα που έχω διαβάσει ποτέ. Ποιήματα που κατά τη γνώμη μου θα πρέπει να συμπεριληφθούν σε κάθε ανθολογία της γενιάς της, αν και μεταξύ μας, η κουβέντα περί «γενιάς» συχνά μου φαίνεται αστεία…Και έχει χρόνο μπροστά της, καθώς είναι πολύ νέα.
    Την ευχαριστούμε, ως ΠΤΕΡΟΕΝ, για τη συνεργασία της στο ιστολόγιο, πάντα με την (υστερόβουλη) προσδοκία ότι η συνεργασία αυτή θα έχει συνέχεια. Προσωπικά, ως πρώην καθηγητής της, την ευχαριστώ γιατί, παράλληλα με τις ιστορικές της «κασκαρίκες» (ξέρει αυτή …), κατάφερνε πάντα να ξεπερνάει και τις μεγαλύτερες προσδοκίες μου.
    Σ.Η.

    Αυγούστου 25, 2011 στο 4:45 μμ

  4. ΜΙΚΡΗ ΛΟΥΛΟΥ

    Aγαπητή Αρχοντούλα,πρώτα θα σε συγχαρώ γιά την άριστη αρχιτεκτονική του ποιήματος και την αναζήτηση τελειότητας που αποπνέει.
    Δεύτερον,επειδή μόνο την αλήθεια έχω μάθει να λέω,πρόσεξε αυτή η «τελειομανία» να μην σου στερήσει το «πέταγμα» της ποίησης.
    Υπάρχει κίνδυνος μανιερισμού,πράγμα από το οποίο πάσχει η πλειονότης των ποιημάτων.
    Ισως να σφάλλω,αλλά αυτά τα λίγα έχω να σου πω και να σου ευχηθώ κλή συνέχεια!

    Αυγούστου 25, 2011 στο 8:07 μμ

Σχολιάστε

