Just another WordPress.com site

Αρχοντούλα Αλεξανδροπούλου : «πού χάθηκες, αγάπη μου», αλυχτούσα

.

.

.

Χαμένη στη μελάνη

 .

Κάπου ανάμεσα

στα σύμφωνα και τα φωνήεντα

χάθηκες απ’ τα μάτια μου

 .

Όσο κι αν σε αναζήτησα

κάτω από αποστρόφους

άνω τελείες και αποσιωπητικά,

.

Αληθινά

«πού χάθηκες, αγάπη μου», αλυχτούσα

ώρες ολόκληρες να έρθεις καρτερούσα.

.

Τελείες και κόμματα προσπέρασα

στις παύλες γέφυρες απέναντι περνούσα,

με δυσκολία στα θαυμαστικά σκαρφάλωνα

κι απ’ τα στενά τελειώματα

σύντομων στίχων

κάτω ως τα υποσέλιδα

βαριά κατρακυλούσα.

 .

Απ’ την προμετωπίδα κάβους λύνοντας

τα απανωτά κύματα των σελίδων σου

με το σκαρί μου έσκισα,

μα με ορμή, ακυβέρνητη, στον κολοφώνα σου άραξα

 .

Φώναξα

«Τίποτα, αγάπη, τίποτα»

μα χάθηκαν τα λόγια ανείπωτα.

.

Γραμμή γραμμή

τα λόγια σου κατέβηκα

και άλλα τόσα ανέβηκα

μήπως και σε προφτάσω

.

Το χάδι σου λαχτάρισα καθώς,

λατρευτικά φυλλομετρούσες τις σελίδες,

μα εσύ λόγια διαβάζοντας,

για ένα κορμί που πια δεν έχω,

δε με είδες.

 .

Αόρατη πασχίζοντας με αντίβαρο το σώμα

να σ’ εμποδίσω να κλείσεις το βιβλίο,

με δάκρυα τρύπησα το εξώφυλλο

μουσκεύοντας τα απλά των στιγμών μας στοιχεία, του τυπογράφου

το άκαρδο όνομα διαγράφοντας

 .

Εκείνου που άσκεφτα μάς χώρισε,

«αγάπη, αγάπη μου» εκλιπάρησα,

τυπώνοντας τείχη ανάμεσά μας

τα δεκαεξασέλιδα

γεμάτα απ’ των ζεστών

λόγων σου τα νοήματα

εκείνα που παλιά κρυφοψιθύριζες

άγραφα μεσ’ στ’ αυτιά σαν χάδι.

 .

Σαν δάκρυ εκατρακύλησα

στο επόμενο βιβλίο,

σε νέες περιπέτειες

με δράκους κεφαλαίους,

σπήλαια ερωτηματικά

και μάγισσες οξείες.

.

Εσύ, ανύποπτος ξανά,

με το μυαλό στα λόγια,

από το χέρι μ’ έπιασες

να πάμε για το δείπνο,

το πρωινό, τη βόλτα μας

 .

Κι εγώ σε ακολουθούσα,

ξέροντας πως στο χτύπο

κάθε καρδιάς, εσύ άκουγες

ριματοπλέχτη στίχο.

.

Α ρ χ ο ν τ ο ύ λ α   Α λ ε ξ α ν δ ρ ο π ο ύ λ ο υ

.

[Η Α. Α. είναι καθηγήτρια Αγγλικής Γλώσσας στη ΔΕ – Μεταφράστρια, Πτυχιούχος ΤΑΓΦ Αθηνών. Μεταπτυχιακό (ΜΑ) στη «Μετάφραση-Μεταφρασεολογία». Εκδόσεις: Ποίηση, Θέατρο, Δοκίμια, Άρθρα, Μεταφράσεις. Παράλληλες  Δραστηριότητες: Εικαστικά, Θέατρο. Αυτή είναι η τρίτη συνεργασία της με το πτερόεν.]

.

11 responses

  1. Ομολογω οτι μ’ αρεσει!

    Ομορφο ποιημα που νομιζω οτι «κρυβει» και βιωματικα στοιχεια.

    Δεν ξερω γιατι, αλλα διαβαζοντας το 2-3 φορες, μου θυμισε τους στιχους απο ενα ποιημα του Καρυωτακη :

    Ολοι μαζι κινουμε, συρφετος,
    γυρευοντας ομοιοκαταληξια.
    Μια τοσο ευγενικια φιλοδοξια
    εγινε της ζωης μας ο σκοπος.

    ΑΛΛΑΖΟΥΜΕ ΜΕ ΗΧΟΥΣ ΚΑΙ ΣΥΛΛΑΒΕΣ
    ΤΑ ΑΙΣΘΗΜΑΤΑ ΣΤΗ ΧΑΡΤΙΝΗ ΚΑΡΔΙΑ ΜΑΣ,
    δημοσιευουμε τα ποιηματα μας
    για να τιτλοφορουμεθα ποιητες.

    Αναρωτιεμαι πολλες φορες,
    μεχρι που μπορει να φτασει η ανθρωπινη ματαιοδοξια ;
    Κι απαντηση δε βρισκω.

    Εσενα, Σπυρο σε εχει απασχολησει αυτο το ερωτημα ; Εχεις βρει καποια απαντηση ;

    Αβυσσος η ψυχη του ανθρωπου…

    Καλημερα!

    υγ.
    1) αν ποτε ειχα το ταλεντο να γραψω ενα τετοιο ποιημα… θα το αφιερωνα…
    2) η υπογραμμιση στους στιχους του Καρυωτακη δικη μου

    Μαρτίου 11, 2012 στο 12:24 μμ

    • Φυσικό να σου θυμίσει τον Καρυωτάκη αυτό το έξοχο ποίημα της πρώην φοιτήτριάς μου (διατί να το κρύψωμεν άλλωστε 🙂 )

      Η ανθρώπινη ματαιοδοξία είναι άπειρη, σαν την ανθρώπινη ηλιθιότητα (και την εξουσιομανία).

      Να έχεις ένα υπέροχο βράδυ Κυριακής καλή μου babalu!

      Σπύρος

      Μαρτίου 11, 2012 στο 1:51 μμ

      • ΥΓ. Σοβαρά τώρα, πρόκειται για μια εξαιρετικά ταλαντούχα ποιήτρια (babalu δες και τις προηγούμενες συνεργασίες της για να έχεις πιο ολοκληρωμένη εικόνα).

        Σπύρος

        Μαρτίου 12, 2012 στο 8:14 πμ

  2. Καλημερα και καλη εβδομαδα, κατ’ αρχην !

    Τις εχω δει! Τοχω… ξεψαχνισει το ιστολογιο σου.
    Ασφαλως και προκειται για ταλαντουχα!

    Πρεπει να ξερεις, εκτος ελαχιστων εξαιρεσεων – ουδεις αλαθητος, αλλωστε – στις αρχες της εμφανισης σου, καμμια ενσταση η διαφωνια εχω για τη ποιοτητα – οσο το επιτρεπει… το διαδικτυακο συστημα/κυκλωμα🙂 – των παρουσιασεων σου και τις καλες σου προθεσεις.

    Μαρτίου 12, 2012 στο 10:41 πμ

    • Σίγουρα έτσι είναι. Και είμαι ο τελευταίος που θα διεκδικήσει τον τίτλο του αλάθητου.

      Σπύρος

      Μαρτίου 12, 2012 στο 3:23 μμ

  3. Επισης, οφειλω να σου πω οτι, ολα τα ιστολογια τα οποια επισκεπτομαι ειτε για πρωτη φορα η κατ’ επαναληψη – πολλες φορες 2 και 3 φορες την ημερα – με μεγαλη προσοχη τα παρακολουθω. Αρκει να σου πω, πως διαβαζω πολυ προσεκτικα, ακομη, και τα σχολια ενα προς ενα. Σε περιπτωση δε, που δεν γνωριζω τους σχολιογραφους, μεταπηδω και στα δικα τους ιστολογια – σε περιπτωση που εχουν – για να εχω καλλιτερη αντιληψη περι του… τι καπνο φουμαρουν🙂.
    Κοντευω να συμπληρωσω 4 χρονια στο διαδικτυο και εχω πληρη, πια, αντιληψη για του τι συμβαινει στον ιστοτοπο.

    Τελειωνοντας, και μη… παραξενευτεις γι’ αυτο, μεχρι και το… υπογειο σου στο Χολαργο εχω επισκεφτει🙂.

    Μαρτίου 12, 2012 στο 10:56 πμ

    • Αρχοντούλα Αλεξανδροπούλου

      Ευχαριστώ για τα καλά σχόλια. Λυπάμαι πολύ που δεν έχω τη δυνατότητα να το κάνω κι εγώ αυτό, να διαβάζω όσο περισσότερα μπορώ. Και τώρα τσέκαρα τα σχόλια από τον υπολογιστή του σχολείου!!! Θα μού άρεσε πολύ κάποια στιγμή να βρισκόμασταν όλοι σε ένα σαλόνι, σε μια καφετέρεια και απλώς να μιλούσαμε. Είναι νομίζω το μόνο που μου λείπει από την Αθήνα.
      Προσπαθώ να κάνω διάφορα πράγματα που αγαπώ, κι έτσι δεν τα παρακολουθώ πάντα όλα. Μου αρέσει, όμως, να συζητώ με ανθρώπους που έχουν περισσότερες γνώσεις στο θέμα.
      Αν καταφέρω να οργανώσω αυτό που έχω κατά νου, κάποια στιγμή θα συναντήσω την όμορφη παρέα του Σ.Π.
      ΚΑλή μέρα και δημιουργική
      Αρχοντούλα

      Μαρτίου 12, 2012 στο 11:58 πμ

      • Θα γίνει κι αυτό Αρχοντούλα! Και αυτό που έχεις κατά νου θα το οργανώσεις. Ξέρεις ότι από τη μεριά μου/μας υπάρχει κάθε διάθεση.

        Σπύρος

        Μαρτίου 12, 2012 στο 3:27 μμ

    • @babalu

      ΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑΑ !!!!!!!!!!!!!!!!

      Δηλαδή μπορεί και να γνωριζόμαστε;;;;;
      Έχουμε μιλήσει;🙂

      Σπύρος

      Μαρτίου 12, 2012 στο 3:24 μμ

  4. Δεν εχουμε μιλησει… ακομη🙂
    Αλλα που ξερεις… ο κοσμος ειναι τοσο μικρος🙂

    Το υπογειο το επισκεφτηκα, Σαββατο βραδυ, τον περασμενο Δεκεμβρη.

    Το «babalu» … ειναι ονομα μιας απο τις κορυφαιες Αφρικανικες θεοτητες🙂

    Καλο σου βραδυ!

    Μαρτίου 12, 2012 στο 8:58 μμ

    • BABALÚ

      Πώς μου διέφυγε !🙂 Και είναι εξαιρετικά εύηχο …
      Μικρός κόσμος. Όλοι γνωριζόμαστε μεταξύ μας ή θα γνωριστούμε.

      Πάντως τώρα ξέρω ότι απευθύνομαι σε ένα, κατά κάποιον τρόπο, οικείο πρόσωπο.

      Πολύ καλή σου μέρα.

      Σπύρος

      Μαρτίου 13, 2012 στο 4:58 πμ

Σχολιάστε

